Har du lyst til at lære at løbe, og finde motivationen til at fortsætte...?
så er Lene's løbeskole det rette valg for dig

 
     
 

     

Løbeskolen holder pause indtil sommer 2013 !

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få løbenyt og de nye holdtider direkte på din mail. Håber vi ses.

Løbeskolen er et tilbud

  • Til dig, som aldrig har løbet.
  • Til dig som gentagende gange har forsøgt at komme i gang med at løbe, men ikke har haft succes med at blive ved.
  • Til dig, som tidligere har løbet og nu gerne vil i gang igen.
  • Hold 2. Et hold til dig der kan løbe, men trænger til inspiration for at forbedre dit løb, tempo, kondition, distance, mv.

 

 
Hold dig orienteret og få gode tips, triks og inspiration fra Lene's Løbeskoles nyhedsbrev.
Tilmeld dig herunder.

Dine oplysninger vil ikke blive solgt, byttet eller givet væk til tredje part.

   
 
 
     
  Indholdet på Løbeskolen vil blive meget andet end løb.
  • Du mødes med andre, der som dig gerne vil lære at løbe
  • Vi vil hver gang lave en fælles grundig opvarmning så fornøjelsen ved løbet bliver større.
  • Du vil få dit eget løbeprogram du skal følge til træning. For et godt resultat bør du være klar til at bruge tid på dit løb en til to gange mere om ugen, udover træningen på løbeskolen.
  • Vi vil hver gang bruge tid på styrketræning med særligt fokus på de muskler der er vigtige at have en god styrke i for at blive en god løber. Min styrketræning foregår med kroppens egen tyngde som modstand, altså ingen redskaber og vægte, en skånsom og samtidig meget effektiv måde at styrketræne på.
  • Vi vil hver gang bruge tid på en god udspænding, så du kan gå hjem med en rar følelse i kroppen.
  • Efter hver træning er der en ”overraskelse” i form af en sund forfriskning.
Herudover vil du have mulighed for at præge din træning med spørgsmål og emner vi kan drøfte og blive klogere på i fællesskab.

 
  Hvorfor løbe med andre:
En ny australsk undersøgelse har vist, at træning i en klub, fx løbeklub, kan øge din livskvalitet frem for hvis du træner alene. I undersøgelsen deltog 818 kvinder, som skulle besvare spørgsmål i otte kategorier med relation til livskvalitet. Kvinderne der trænede i klub klarede sig væsentligt bedre i op til seks af de otte kategorier i fht. de kvinder der trænede alene.

 
 

Konklusion: Træning i klub/sammen med andre gør dig ekstra glad !

 
  (kilde: iForm 5/2010, Medicine&science in Sports&exercise)  
     
 

Gode råd før opstart:

Løbesko/beklædning:
Løb kræver ikke det helt store udstyr, men, jeg mener din bedste investering som ny-løber er, at få dig en ordentlig løbesko. Du bør ofre den tid det tager, at få lavet en løbestilsanalyse (stadigt flere sportsbutikker tilbyder dette som en gratis service), så du får den rette løbesko, med den korrekte støtte og pasform. Den rigtige sko kan være afgørende for din vej mod målet og glæde ved løbet.

Jeg mener ikke du behøver gå ud og købe nyt tøj fra top til tå, men jeg vil anbefale at du, hvis du er kvinde, får en rigtig god sports-bh.
Det er rarest at løbe i tøj der sidder tæt og som er i åndbart og svedtransporterende materiale.

Men start som sagt med et par ordentlige sko, og en god bh hvis du er kvinde, så kan det andet komme derefter. OBS - RABATAFTALE ! se under priser og tilmelding !

Alt andet udstyr:
Som i så mange idrætsgrene kan man blive ved med at hitte på ting og udstyr, som er herligt at have og gør det sjovt at være løber. Jeg er sikker på, at du efterhånden selv vil finde din vej i denne udstyrsjungle og derved kan gøre dine egne investeringer i takt med at du får interesse for det.
Det er med andre ord meget individuelt hvor meget udstyr man har behov for. For mig er det væsentligste det enkle og det funktionelle.

Lægetjek:
Har du aldrig motioneret eller er det længe siden du har dyrket sport, kan det være en god idé med et helbredseftersyn hos din læge for at undgå eventuelle ubehageligheder.